Man skal passe på ikke at være for mange mekanikere på det samme autoværksted

14 December 2020 Anders Lundtang Hansen

editorial

Du skal bruge en Ford mekaniker i Aalborg, så du besøger den første den bedste, du kan finde, og så står de mekanikere næsten på nakken af hinanden dette sted til at hjælpe dig.

Det virker umiddelbart som en god service, for så må de virkelig være serviceminded det her sted, hvor de står på spring for at hjælpe og vejlede dig.

Det er selvfølgelig ikke så heldigt, hvis det er fordi, de ikke har så meget at lave, men måske har du bare ramt det her sted en dag, hvor der ikke var så meget at lave, mens der sker rigeligt de andre dage.

Chefen for autoværkstedet havde måske ansat de mekanikere, da der var på højkonjunktur i samfundet, og der var rigeligt at lave, og nu føler du dig som en konge, der skal opvartes.

Men du kender nok udtrykket med, at for mange kokke fordærver maden, og det kan være tilfældet her.

For mange mekanikere kan besvære hinanden

Selvfølgelig er der en ledelsesstil på stedet for, hvordan man skal tage sig af de her Ford-biler, der kommer ind, men hver mekaniker har måske sin måde at se tingene an på og mene, hvordan arbejdet skal gøres.

Så med det samme kan der være uoverensstemmelser omkring, hvordan man skal gribe det an, fordi man havde en idé om, at flere mekanikere kunne klare opgaven hurtigere, end hvis det bare var en enkelt.

Men man kan så ende med at lave et dårligt arbejde, fordi man skal gå på kompromis med de andre om, hvordan man gør, og som kunde ved man ikke bedre, så man accepterer al den hjælp, man kan få.

Det gør det heller ikke nemmere, hvis stedet skal have din bil i længere tid, så der er mange mekanikere, der kommer ind over din bil og har forskellige metoder at gribe den an på.

Derfor er kvantitet ikke altid bedst, når man vil have kvalitet.

More articles