Malerfirma i Skælskør; sådan bliver det lettere at finde kunder

05 August 2020 Anders Lundtang Hansen

editorial

For bare nogle år tilbage kunne man have en salgsafdeling i et firma, hvis eneste opgave var at bladre i telefonbogen og lave opsøgende salg ud fra adresser, der passede med, hvor man kunne sende ens varer eller komme ud at sælge ens servicer.

Sådan er der kommet så mange begrænsninger på, at det fra firmaernes side kan virke som arbejde op ad bakke for at finde de rette kunder – ofte må man endda håbe på, at de evner at finde en.

Et eksempel her kan være, som vi lagde op til i overskriften, at man er et malerfirma i Skælskør, der søger nye kunder, for selv de gamle kunder vil jo falde fra på et tidspunkt, om det så er ved fraflytning eller dødsfald.

Således er man nødt til at gøre nogle initiativer for, at kunderne og de mulige af typerne selv kan finde frem til en ret let, når de enten overvejer at få lavet noget, som man som malerfirma i Skælskør egner sig til, eller kunden er nået så langt, at de har besluttet sig for, hvad der skal laves, de søger bare det rette tilbud.

Derfor bør det her malerfirma gøre sit for at blive fundet på nettet på de mest gængse søgemaskiner og være blandt de første resultater.

Ens hjemmeside skal være let at finde rundt i, og man skal også have en kontaktformular, der er lige ud ad landevejen at benytte.

Ligeledes er det en god idé at præsentere sig på de sociale medier, hvor man i positive vendinger viser, hvad man kan udrette, har tilfredse kundeudtaleser på nettet generelt og lignende.

Når man så har fået en krog i den mulige kunde, som kan være ved, at de har skrevet med en forespørgsel til en eller ligefrem har foretaget et salg, så er det med at holde fast i dem.

Være personlige overfor dem, give dem tilbud, sende brochurer og måske rådgivere ud til dem. Der er mange muligheder – men det er SÅ vigtigt at holde fast i dem.

More articles