Hvem skal hjælpe dig med dit firmalogo?

17 April 2019 Anders Lundtang Hansen

editorial

Så fik du langt om længe startet din virksomhed op!

Du fik oprettet CVR, er blevet momsregistreret, har en fast aftale med en revisor angående regnskabet, du har undersøgt markedet og mener, der er grobund for din forretningsidé.

Navnet til firmaet har længe været på plads, og så glæder du dig ellers bare til at komme i gang, om du så skal servicere folk, åbne en butik med varer eller noget helt andet.

Nå ja, der skal måske oprettes en enkelt profil på de sociale medier. Og så skal der jo vælges et billede dertil.

Og hvad er mere nærliggende end at vælge dit eget firmas logo som billede hertil!

Logo? Logo! For pokker, du har intet firmalogo, for der er ingen, der siger, at man partout skal have et firmalogo, men det kunne du egentlig godt tænke dig, nu du tænker dig om, fordi du gerne vil have noget, som kunderne kan genkende firmaet ved.

Det gælder både, når vi taler om de faste kunder, du har fundet forud, de potentielle kunder, samarbejdspartnere, venner, familie og videre. Der skal gerne være noget genkendelighed ved dit firma, som opfanges af blikket og ikke bare ved et navn og måske et slogan.

Men hvordan laver man lige sådan et?

Måske kan du strikke noget sammen i et computerprogram, tænker du, for hvem vil så lige opdage, at alle linjerne ikke hænger sammen, og at farverne måske flyder lidt ud?

I hånden har du også overvejet at lave firmalogoet, for du kan da godt skrible lidt sammen på en blok. Så dårlig er du da ikke til at tegne.

Du gider i hvert fald ikke have nogle professionelle folk til at lave eller hjælpe dig med dit logo. Det er spild af tid, synes du.

Men med den opfattelse skyder du dig selv i foden, og ender måske med at miste kunder, så firmaet eventuelt skal lukke.

Et firmalogo er nemlig ofte det første – og eneste – som kunderne i disse flygtige tider vælger ud fra, så det skal ikke bare strikkes sammen i skyndingen, men laves ordentligt.

De penge er givet godt ud til professionelle – og til gavn for din virksomhed i længden. De penge skal nok blive tjent ind igen.

More articles