Et skilefirma skal jo selv have det flotteste skilt!

31 October 2019 Anders Lundtang Hansen

editorial

Det er jo egentlig ret så heldigt, hvis man har en forretning, hvor man allerede ude foran kan have eksempler på, hvad man sælger inden i butikken.

Og her tænker vi ikke engang på, når man bliver nødt til at hente varer inde i butikken, som man trækker ud, fylde fortovet med ens varer, så kunderne ikke kan komme forbi, og de selvsamme varer må man dække til eller trække ind, hvis vejret skifter til regn eller snestorm.

Mange butikker gør jo dette dag ind og dag ud, for det giver også et signal om, at man har åbent i forretningen, men der går også en hel del tid med dette, hvorfor man ofte gør den slags, før butikken åbner officielt, så varene allerede står klar her.

De skal så trækkes retur igen, når butikken har lukket, men tit begynder man på det arbejde, selv før butikken har lukket, hvilket ikke er særligt indbydende for de sidste kunder er ankommet: de føler sig ikke velkomne.

Selvom det kan være irriterende, at kunderne kommer rendende i sidste øjeblik, så skal man give dem plads og eventuelt lukke indgangen, men ikke udgangen. Selv de sidste kunder skal føle sig hjemme, så de ikke føler, de bliver smidt ud og er uønskede.

Men forestil dig lige, at du for eksempel et et skiltefirma, så er dine varer jo blandt andet det skilt, som signalerer, at her har du din forretning, men samtidig er det jo også et eksempel på, hvad du kan lave i din butik.

Dette skilt skal selvfølgelig se virkelig flot ud og eventuelt overgå de nærliggende butikkers, og så er det heldige jo også, at man ikke er nødt til at tage dem ind, hvis vejret bliver omskifteligt.

Man skal jo netop kunne vise, hvad de kan holde til i meget slags vejr.

More articles